poniedziałek, 4 lutego 2013

Noisiamoubuntu numero 49: Francesca Motisi


   Włoski zespół Ubuntu przeprowadza cykliczne wywiady - Noisiamoubuntu - z użytkownikami Ubuntu. Jest to inicjatywa godna naśladownictwa. W numerze 49 jest wywiad z Franceską.








Imię   nazwisko : Francesca Motisi
Nick: Aaika
Komputer, na którym jest Ubuntu: Assembled P8H61PRO Asus, Intel Core i5 2500 3.3 GHz Quad Core, 8 GB RAM, karta graficzna Asus NVIDIA ENGT 440 1Gb i moja duma: dwa monitory.

Wiek: 24 lata
Zawód: student informatyki
Miasto: Palermo

Jak odkryłaś Ubuntu?

Pierwszy raz próbowałam Ubuntu dzięki ojcu, trochę jako wyzwanie. Powiedział mi, aby spróbować Linuksa, ponieważ według niego będzie najczęściej używanym systemem operacyjnym w nadchodzących latach.
Tata jednak trochę przesadził.
To wtedy narodziła się moja namiętna miłość do Ubuntu (Hardy Heron 8,04). Mam jeszcze oficjalny CD instalacyjny, jaki otrzymałam.

Dlaczego i co ci się podoba w Ubuntu?


Ubuntu jest ładne, bo jest proste. Wszystko jest absolutnie proste i przystępne dla każdego.
Jesteśmy daleko od czasów, kiedy wszystko było wykonane z terminala (nawet jeśli nadal go używamy do czegoś). Zdolność dostosowania się do gustów Ubuntu jest po prostu niesamowita, niezależnie czy jesteś zwyczajnym użytkownikiem, czy doświadczonym programistą. Jest to system, który pasuje do ciebie i nie zawiedzie cię nigdy w niczym.
Wśród wielu rzeczy należy wspomnieć, poza niestandardową grafiką, myślę, że to jest ważne, że Ubuntu oferuje legalność. Niewielu użytkowników komputerów może twierdzić, że bezwzględnie pozostaje w granicach prawa.
Z zawodowego punktu widzenia używam Ubuntu dla moich studiów i mogę tylko powiedzieć, że wszystko jest łatwiejsze. Łącznie z programowaniem w C na lokalnym serwerze WWW. Wszystko jest po prostu jednym kliknięciem!
A potem, jesteś w społeczności! Nie znajdziesz takiej podpory nigdzie indziej!

Co chcesz go poprawić?

Chciałabym poprawić Unity Ubuntu, jest jeszcze zbyt niedojrzałe na mój gust, ale chociaż jestem użytkownikiem GNOME, nie przeszkadza mi interfejs z Unity.

Dlaczego Ubuntu?

Ponieważ wierzę w open source. Myślę, że Ubuntu jest fantastycznym projektem i każdy powinien go spróbować. Pomijając wiedzę techniczną z zakresu bezpieczeństwa, niezawodności, wydajności, itp. ..., jakie są przede wszystkim zalecane. Rozumiem, że jest to system, który najbardziej nam odpowiada i nie można się obyć bez niego.

Jak przyczynić się do rozprzestrzeniania się Ubuntu?

Udzielam swojej niewielkiej pomocy, kiedy mogę na forum Ubuntu, lokalnie, zamiast próby uświadomiania tych wokół mnie o potencjale tego systemu.
Bez narzucania propagandy próbuję rodzić ciekawość drugiej osoby i zachęcić ją do wypróbowania Ubuntu. Ponadto, w ciągu roku, napisałam tu i tam w jakimś blogu, staram się pomóc początkującym użytkownikom, którzy mają problemy, w pracy z systemem.
A jeśli jest dobrze, to lubię tworzyć tematy dla Gnome-shell i Conky.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz