niedziela, 2 grudnia 2012

Najlepsze programy dla Ubuntu: Matt Hartley




Datamation został opublikowany artykuł Matta Hartley'a o dwudziestu programach Ubuntu używanych przez niego codziennie. Są to:






1. Dropbox - Nautilus Dropbox jest rozszerzeniem, które integruje usługę internetową Dropbox z GNOME.
   "Choć istnieje wiele sposobów na wymianę prac z innymi osobami w sieci, nic nie pozwala mi współpracować tak łatwo, jak Dropbox. Od udostępniania dokumentów do wysyłania zdjęć, aby inni mogli zobaczyć, Dropbox pozwala mi na wymianę plików i katalogów bez narażania własnego komputera. Uwielbiam fakt, że Dropbox oferuje kompatybilność z moim telefonem z systemem Android i dostęp do iOS za pomocą iPhone."

2. Parcellite - to menedżer schowka z małym zużyciem pamięci (dla tych, którzy lubią prostotę).
   "Daje natychmiastowy dostęp do plików za pośrednictwem menedżera schowka. Uwielbiam to, że Parcellite obsługuje niestandardowe klawisze skrótów, przechwytuje odnośniki, i można nawet ustawić unikanie spacji i zakończenia linii. Ma zastosowanie dla każdego, kto wykonuje dużo czynności kopiuj / wklej przy kodowaniu, pisaniu itp."

3. Wunderlist - nie należy do oprogramowania autoryzowanego przez Canonical (instalacja tego programu w Ubuntu jest ryzykowna).
   "Chociaż nie sugeruję, że jest to zamiennik Kalendarza Google, to daje solidne funkcjonalności. Wunderlist wspiera Ubuntu, Androida i inne. Używam Wunderlist aby szybko i łatwo zarządzać zadaniami w danym dniu. Jedną z najbardziej niesamowitych funkcji Wunderlist jest zdolność do tworzenia nowych zadań za pomocą aplikacji lub wysyłania e-maili. Ta funkcja tworzenia zadań zaoszczędziła mi ogromną ilość frustracji więcej niż raz."

4. gscan2pdf - Interfejs graficzny do zapisu obrazów skanowanych obiektów w formacie PDF.
   "Co wyróżnia gscan2pdf dla mnie, to jest jego zdolność do łączenia wielu dokumentów w jeden plik PDF z wielką łatwością. Więcej, mogę również zapisać moje skany w różnych formatach graficznych."

5. gMTP - prosty klient MTP dla odtwarzaczy MP3.
   "Nie potrzebuję dostępu do moich odtwarzaczy MP3 codziennie, ale co tydzień lub podobnie. Robię to, gdy moje listy muszą być zaktualizowane, albo trzeba wprowadzić pewne zmiany do mojego odtwarzacza MP3 iRiver. Wiele menedżerów oferuje dość przyzwoite wsparcie MTP dla odtwarzaczy muzycznych takich jak mój iRiver, działanie gMTP jest jednak bardziej spójne."

6. FreetuxTV - oglądanie telewizji w internecie.
   "FreetuxTV odbiera różne WebTV i stacje radiowe. Znalazłem dostęp do CNN i innych lokalnych stacji informacyjnych łatwo dostępnych poprzez FreetuxTV. Szczególnie cieszy możliwość nagrywania odcinka programu, gdy trzeba odejść od biurka: pozwala mi odsłuchać aktualności w bardziej dogodnym czasie."

7. gPodder - Zapis treści audio i wideo z internetu.
   "gPodder pozwala mi łatwo subskrybować podcasty i nawet daje mi możliwość wyboru odtwarzacza multimedialnego, do ich wyświetlania. Naprawdę fajne jest, że mogę synchronizować mój odtwarzacz multimedialny i smartfona, więc mogę oglądać swoje ulubione podcasty w podróży."

8. Skype Call Recorder - nagrywanie rozmów Skype. Nie należy do oprogramowania autoryzowanego przez Canonical (instalacja tego programu w Ubuntu jest ryzykowna).
   "W odróżnieniu od większości przedstawianych tutaj aplikacji, tę należy stosować z ostrożnością. Należy ją używać tylko wtedy, gdy zarówno Ty, jak i druga strona wyrazicie zgodę na rejestrowanie rozmów Skype. Program pozwala mi na skuteczniejszą pomoc klientowi, gdyż ​​mogę wrócić do istotnych szczegółów rozmowy. Aplikacja tworzy przyzwoity dźwięk."

9. VLC - odczytywanie, przechwytywanie oraz nadawanie strumieni multimedialnych.
   "Odtwarzacz multimedialny, który wymaga ode mnie najmniejszego wysiłku. VLC robi wspaniałą robotę odtwarzając większość płyt DVD. Można również użyć VLC do przechwytywania wideo z kamery internetowej, a pliki przesyłać do sieci LAN."

10. LibreOffice - pakiet biurowy obsługujący najpopularniejsze formaty dokumentów oraz standard ODF.
   "Większość ludzi jest w stanie użyć LibreOffice dość łatwo. Z pakietu używam przede wszystkim aplikacji Writer do pisania artykułów, a za pomocą Calc obsługuję moje finanse."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz