piątek, 18 stycznia 2013

Flavia Weisghizzi: Ubuntu po włosku.


   Kobiece spojrzenie na Ubuntu po włosku przedstawia wywiad Flavii Weisghizzi dla Elizabeth Krumbach z 26-go marca ubr. 








Flavia Weisghizzi: "Mam 34 lata i mieszkam w Rzymie, we Włoszech, gdzie się urodziłam. Jestem pisarką, piszę wiersze i eseje krytyczne o literaturze. Pracuję także jako dziennikarz i spiker radiowy. Ostatnio zostałam rzeczniczką konferencji Ubuntu.

...Po moich pierwszych doświadczeniach w 2001 roku próbowałam zbliżyć się do systemu operacyjnego Linux, ale to było naprawdę trudne dla dziewczyny, która studiowała literaturę włoską. Ale nadal czytałam o wolnym oprogramowaniu i Linuksie. Rok 2007 był punktem zwrotnym w moim życiu: mój Windows XP zdecydował, że jego "czas umierać" ... Mój chłopak przyniósł mi Live CD Ubuntu 7.04, i tak Feisty Fawn powoli zaczął działać na moim PC, pozwalając mi przejść do moich prac i dokumentów! To była miłość od pierwszego spojrzenia!


...W chwili obecnej jestem członkiem włoskiego zespołu LoCo Ubuntu. Oczywiście nadal dbam o relacje z mediami, a ostatnio zaczęłam promować wraz z Silvią Bindelli, włoski oddział Ubuntu Women.

...Kiedy wylądowałam w Ubuntu (tak, wylądowałam!) Słyszałam o tym projekcie, ale nie było jego lokalnego oddziału. W tym czasie były dwa główne sposoby, aby uzyskać pomoc w moich problemach związanych z OS: przez IRC i na forach we włoskim zespole wsparcia w moim ojczystym języku, ale w środowisku zdominowanym przez mężczyzn, lub w kanale kobiecym, ale w "obcym" języku (nie tyle angielskim, co angielskim stosowanym w informatyce). Tu we Włoszech mamy pewne problemy dotyczące sposobu w jaki kobiety są odbierane w wielu środowiskach pracy, a, niestety, dotyczy to również środowiska wolnego oprogramowania. Istnieje zbyt wiele uprzedzeń wobec kobiet, nie tylko ze strony mężczyzn, ale również ze strony wielu kobiet. Mając to na uwadze, mam nadzieję poprawić sytuację kobiet w dziedzinie oprogramowania Open Source.

...Potrafię pisać, jestem znana z wystąpień publicznych. I opublikowałam (z Lucą Ferrettim, członkiem zespołu GNOME Release) kilka książek o Ubuntu i jestem często proszona na konferencje o Ubuntu.
"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz