czwartek, 30 maja 2013

Zbiór oprogramowania Ubuntu stale rośnie (Fajran Iman Rusadi)


   Fajran Iman Rusadi przedstawił statystykę repozytoriów wszystkich edycji Ubuntu począwszy od wydania 4.10.






    Przed laty - w 2007 roku - przedstawiłem statystykę Ubuntu. Zrobiłem wtedy wykres, który pokazywał rozmiar ówczesnych repozytoriów Ubuntu. W tamtym czasie, było tylko 6 wydań, ale wciąż trwały prace. Efekty są takie, że prawie 6 lat później mamy 18 podstawowych edycji Ubuntu! Jak wykres wygląda teraz? Oto on:
    Pełne zestawienie można zobaczyć w http://fajran.github.io/vis-ubuntu-pkg/

   Jak widać, repozytoria stale rosną. Ubuntu zaczynało od około 8 GB, a teraz ma ponad 50 GB. Liczba programów również wzrosła z ponad 12,5 tysięcy, i teraz jest prawie trzy razy większa.

   Jak liczyłem? Wziąłem pliki indeksów i policzyłem liczbę paczek wewnątrz. Podsumowałem też rozmiar każdego pakietu, aby uzyskać rozmiar repozytorium...


    Wszystkie kody jakie napisałem i użyłem podałem na moim repozytorium GitHub https://github.com/fajran/vis-ubuntu-pkg. Zapraszam do sprawdzenia, modyfikacji i aktualizacji. Całą rzecz uważam za własność publiczną!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz