niedziela, 29 września 2013

Valve odcina się od Microsoft Windows


   Powiązanie platformy Steam z Ubuntu Canonical, 14 lutego 2013 roku, było pierwszym krokiem firmy Valve do uwolnienia się od kontrowersyjnego Windows Microsoftu (Kyle Orland).

   
   Na Linuksa zostało przeniesionych już blisko 200 gier Valve. Ale to jest za mało, aby złamać monopol Windows (Gabe Newell, współzałożyciel Valve, uznał Windows 8 za katastrofę). To jest miłe dla ludzi Linuksa, ale to nie jest coś takiego, żeby przekonać innych ludzi, aby zrezygnowali z Microsoft Windows, używanego przez 95% graczy.
   Valve wyciągnęło więc asa: opublikowało własny system operacyjny SteamOS z jądrem Linuksa i zapowiedziało wydanie popularnej gry tylko na ten system. Może to być ekskluzywna wersja Half-Life 3, lub podobne wydanie innej gry najwyższej klasy. 
   SteamOS jest systemem przede wszystkim dla graczy. Może być nawet ustawiony jako kolejny system operacyjny w tandemie (dual-boot) i uruchomiany z podwójnym rozruchembez wpływu na dotychczasową konfigurację komputera.
   W ten sposób Valve wyznacza standard, tworząc ogromną bazę na  rodzącej się platformie, dzięki czemu od razu jest realną opcją dla deweloperów, aby rozważać opracowywanie gier dla Linuksa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz